چند کاربره چیست؟ قابلیت چند کاربره در سامانه فاکتور آنلاین

برای هر بخش از سامانه فاکتور آنلاین کاربر اختصاصی داشته باشید

انتشار توسط رضا صادقی 1400/04/26

تعاریف:

 

در علوم رایانه، اصطلاح چند کاربره (به انگلیسی: Multi user) به برنامه کاربردی یا سیستم‌عاملی گفته می‌شود که به چندین کاربر اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان از آن سیستم‌عامل یا برنامه کاربردی استفاده کنند. ممکن است این کاربران همگی بر روی یک سیستم باشند یا اینکه هر کدام از راه دور به سیستم متصل شده باشند. 

چند کاربره بودن، در مقابل تک کاربره (به انگلیسی: Single user) قرار دارد. در این گونه سیستم‌ها، در هر لحظه تنها یک کاربر قادر به استفاده کردن از سیستم است.

 

ویژگی ها:

 

  • هم اکنون قابلیت چند کاربره در سامانه فاکتور آنلاین در دسترس است بطوری که کاربر اصلی می تواند وارد این بخش شده و به تعداد پرسنل فروشگاه یا شرکت خود کاربر جدید تعریف نماید و برای هر کدام از این کاربران دسترسی خاصی نیز تعیین نماید.

 

  • حتی قابلیت ویژه محدود کردن ساعت دسترسی به نرم افزار برای هر کاربر تعریف شده نیز وجود دارد و کاربر اصلی نرم افزار می تواند دسترسی پرسنل را به بخش مورد نظر به ساعت خاصی از شبانه روز محدود نماید.

 

  • نمودار هایی در بخش چند کاربره وجود دارد که کاربر اصلی با مشاهده آنها می تواند میزان فعالیت و تلاش پرسنل خود را زیر نظر داشته و از آن استفاده های گوناگون مانند تشویق و تنبیه داشته باشد.

 

  • این بخش به گونه ای طراحی شده است که امکان اضافه یا کم نمودن دسترسی یک پرسنل به بخش های مختلف را در لحظه تغییر داد و همچنین دسترسی کاربر به همه بخش ها را محدود نمود.